Ingen EL

Hej kära läsare!

Igår när vi kom hem så märkte man att inte microklockan funkade så kollade i alla rummen om det funkade eller ej. Men det roliga var att tvrummet och hallen funkade men inte köket och sovrummet plus toan funkade inte. Så vi tänkte det kanske bara är en propp som har gått sönder. Men icke! Så vi försökte få tag på ägaren men han svarade såklart inte. så vi kom på att vi måste ju rädda kylen och frysen åtminstonde. så vi fick ta en lång sladd och sätta i kontakten där det fanns Ström. Så nu har vi så fortfarande, och ingen el har kommit tillbaka. Men fick reda på för kanske ca 30 minuter sen att alla grannarna hade haft så, så vi var inte ensamna om det. Det var tydligen något med vattenfall som hade gjort något. Och så typiskt att det just skulle hända på kvällen med då jag inte hade ätit eller något. Så kan inte laga mat pga att spisen inte har någon el. så det är inte så himla skoj, får se hur det blir med mat nu idag på lunchen då! och frågan är när elen kommer tillbaka. Jag är glad iallafall att vi har ström till kylskåpet & frysen. för hade vi inte det hade maten säkert varit förstörd vid de här laget. Men det man inte förstår är hur vi kan ha el på vissa ställen men andra ställen inte. Det är lite komiskt, tur att datorn funkar. Annars hade jag inte direkt haft så mycket att göra. Jag ska nu ta och få i mig lite frukost sen ta Catch ett varv och sen kolla lite vad Andreas gör på jobbet. Ni får ha en bra dag allihopa!


Bli allt medlem på gratisbio, kolla inlägget nedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0