Jag är i chock

Jag gick min runda med hunden och även idag hade man med sig svärmors hund Elvis också. När vi närmade oss macken för att lämna Elvis så kommer det en hund med koppel efter sig springades emot min hund och anfaller honom. Jag tog upp Elvis fort (med tanke på att han är liten) för trodde han skulle bita honom med. Som tur var att han inte gjorde för det var nog bara en tugga så kunde det nog vara illa för Elvis. Och jag skriker till ägaren till denna stora långhåriga schäfer att ta din hund få bort honom. Skriker som tusan men är väl så pass rädd att min hund ska bli så skadad. Som tur är så blöder inte min hund Catch. Men man ser hur han går mot mig och vill att jag typ räddar honom från den stora äckliga hunden. Ägaren till hunden bad mig kolla så han inte blöder men Catch hade litet sår vid nacken typ så hade schäfren fått bita mer så hade det nog kunnat gått hål. Så min hund hade änglavakt. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit såhär rädd som jag var. Så när jag kom till macken för att lämna elvis så kom tårarna, jag var verkligen i chock. Man blir ju också så rädd när man har en annars hund med sig. Menar schäfren kunde ju lika bra tagit honom och bitit i. Då hade jag nog inte mått så himla bra om det hade hänt. Jag börjar må bättre nu efter denna händelse som hänt. Och Catch sover nu iallafall. Min guldklimp fick extra godis sen när vi kom hem. hemskt när det händer sin guldklimp sådär.

Nu ska man ta något att äta och bara ta det lungt tills nästa gång man ska ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0