Stackars Catch

Igår efter man har varit på pratiken så skulle man till andreas jobb och hämta catch där, Vi går hem tar väl ca 3 min att gå hemåt, och när vi kommer in så sätter jag mig i soffan och kollar i posten vi hade fått, och så märker jag att catch lägger ner huvudet och försöker dra huvudet på mattan och klia sig. Och efter ca 30 minuter så ser både jag & andreas hur röd och svullen han är runt ögonen, vi blev såklart oroliga och ringde till vetrinären för att se vad dom tror det kan vara, Men ju mer och mer vi väntade så svullnade han ännu mer vid ansiktet, så under halsen, vid kinderna och ögonen blev han rejält svullen. Så vetrinären ville att vi skulle komma direkt så han fick kolla på honom. Så vi åkte direkt dit och så han fick kolla på catch. Men han kunde inte direkt säga vad det var men en allergisk reaktion kunde det vara, men både jag och andreas satt & tänkte på om det kunde vara en Jordgeting eller vad dom heter för då svullnar man upp direkt. Så vi fick direkt inget svar men han fick iallafall en Cortison spruta och cortison tabletter som vi skulle ta.

Så inatt har vi knappt sovit för att catch har kliat sig rejält. Men några timmar iallafall.
Men som vi kan se idag så ser vi att ögonen inte är lika svullna men under halsen och vid kinderna är det lite kvar. Så vi hoppas såklart att de kommer försvinna snart. Och att han kommer må bra. För han är hur pigg & glad som helst, så han sover inte jämt iallafall. Så det är ett positivt tecken!

Så igentligen skulle man haft praktik idag, sista dagen. Men vi fick inte lämna honom ensam så andreas bad mig vara hemma och ringa att man är hemma och vårdar hund. Så vi hoppas verkligen han blir frisk tills söndag för då ska vi till söderköping på Funktionsbeskrivning med alla andra kullsyskon, och då vill man inte att han ska se ut sådär. Så nu håller man alla tummar och tår att han kommer friskna till ! Blev ett långt inlägg nu.

Kommer en bild på honom hur han ser ut, men kanske inte syns då tydligt.

image164

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej Frida! Tyvärr har det nog blivit något missförstånd - tävlingen om dvd-boxarna avslutades i måndags! Så det är för sent att vinna den - men håll utkik i eftermiddag, då blir det en ny tävling! Ha en trevlig helg!

2008-04-18 @ 09:56:46
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Wictoria.

Stackarn.. :(

2008-04-18 @ 13:59:54
URL: http://wictoriia.blogg.se
Postat av: E m m y - ( Amafäo )

Tack så mycket. Med Photoshop CS3 och lite html lära så blir det skit snyggt ;) kram

2008-04-19 @ 10:38:59
URL: http://amafao.blogg.se
Postat av: Wictoria.

Jag kommer ner nästa helg. :D Linus ska nog med också.

2008-04-19 @ 12:08:40
URL: http://wictoriia.blogg.se
Postat av: Jennie

nae stackars vovve :(

2008-04-19 @ 12:36:45
URL: http://unreal.blogg.se
Postat av: fia

Nae, stackare. Jo jag fick 1500:- heh . jag fick det när jag där i åttan .. om det var de du tänkte på. Hoppas catch blir bra.

2008-04-19 @ 13:52:51
Postat av: Charlotte

Stackare - så ledsen och hundans hängig han ser ut...

2008-04-23 @ 15:56:32
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0